Психологічна служба

Збиратися разом – це початок,
Триматися разом – це процес,
Працювати разом – це успіх.
Генрі Форд 
В Бердянській ЗОШ І-ІІІ ст. № 9 планово працює практичний психолог/педагог соціальний Тихомирова Тетяна Сергіївна (режим роботи: пн.-п'ятн. 8.00-16.30).
Психологічна служба школи є складовою державної системи охорони фізичного та психічного здоров’я молодих громадян України і спрямована забезпечити оптимальні соціально-психологічні умови для розвитку й саморозвитку особистості.
Завдання психологічної служби:
Ø збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
Ø сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Принципами діяльності психологічної служби є:
Ø науковість, цілісність і наступність, професійна компетентність та відповідальність;
Ø індивідуальний підхід;
Ø доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг (допомоги);
Ø міждисциплінарність, комплексність і системність у здійсненні професійної діяльності;
Ø добровільність;
Ø партнерство;
Ø конфіденційність;
Ø дотримання норм професійної етики.
Напрями діяльності працівників психологічної служби:
Ø діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
Ø профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
Ø навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
Ø консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
Ø зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
Ø просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Нормативні документи, на яких ґрунтується діяльність прсихологічної служби:
- Закон України « Про освіту».
- Закон України « Про дошкільну освіту» (редакція від 28.09.2017).
- Положення про психологічну службу в системі освіти України (Наказ МОН України № 509 від 22.05.2018).
- Професійний стандарт "Практичний психолог закладу освіти".

- «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» (лист МОН України від 05.09.2018 № 1/9-529).
- «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти (наказ МОН України від 08.06.2018 № 609»).
- Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству (лист МОН України від 18.05.2018 № 1/11-5480).
- «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229» (лист МОН України від 20.03.2018 № 1/9-168).
- «Про посилення міжвідомчої взаємодії під час виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах» (лист МОН України від 06.09.2017 № 1/9-474).
- «Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»  (наказ МОН України від 31.05.2018 №555).
- «Про проведення  інформаційних компаній щодо протидії торгівлі людьми» (лист МОН України відж 17.07.2018 № 1/9-453).
- «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних самоушкоджень» (лист МОН України від 07.08.2015 № 2/3-14-1572-15).
«Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)» (лист МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436).
Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні(лист МОНУ від 29.03.2022 No1/3737-22).
- Методичні рекомендації для працівників психологічної служби освітніх закладів щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу 2023/2024 навчальному році.

Ефективність навчально-виховного процесу вимагає від практичного психолога та педагога соціального глибокого аналізу якісних показників, тому вони систематизують свою діяльність з метою спрямування учнів на успіх.

Немає коментарів:

Дописати коментар