Скарбничка для батьків


Сьогодні діти страшенно самотні і вразливі. Не звинувачувати їх треба, не докоряти, а зрозуміти. Дитині потрібен співрозмовник і розмова, під час якої не будуть звинувачувати.

Посилання "Поради батькам та опікунам"
Платформа Всеукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?"
Брошура «Як батьки можуть виявити ознаки постравматичного стресового розладу в дитини та підтримати її»
Вплив онлайн ігор на психічне здоров'я - що треба знати батькам?

Книга-збірник терапевтичних казок
Слова допомагають: як вчителям і батькам підтримувати дітей під час війни
АБЕТКА
Поради батькам
А – аналізуйте, що дитина дивиться по телевізору чи в Інтернеті.
Б – будьте толерантними під час розмови з дитиною.
В – вас запитують – уважно слухайте, дайте відповідь.
Г – говоріть із дитиною у зрозумілій для неї формі, щиро, відкрито.
Д – довіряйте дитині, не докоряйте їй.
Е– енергія любові – найкращий родинний зарядний пристрій.
Є – єдність між поглядами – запорука взаєморозуміння.
Ж – живіть не лише своїм життям, а й життям дитини.
З – з розумінням ставтеся до дитини та її потреб.
І – ігри на комп’ютері заміняйте рухливими іграми на свіжому повітрі.
К – критикуйте не саму дитину, а її погані вчинки.
Л – любіть дитину всією душею та приділяйте їй більше уваги.
М – мир та злагода в родині – запорука сімейного щастя.
Н – не говоріть з дитиною так, як би ви не хотіли, щоб вона розмовляла з вами.
О – обговорюйте  та аналізуйте з дитиною різноманітні теми, проблеми.
П – поважайте думку та вибір дитини.
Р – радійте та сумуйте разом із дитиною у повсякденному житті.
С – стежте за своєю поведінкою, адже ви – приклад для наслідування.
Т – тактовно вказуйте дитині на її помилки, розвивайте її творчий потенціал.
У – успіх у вихованні залежить від здорової атмосфери в родині та авторитету батьків.
Ф – фарби та палітра кольорів у вашому житті нехай завжди сяють тільки барвами веселки.
Х – хваліть свою дитину. Похвала – гарний спосіб підвищити самооцінку, нехай дитина завжди відчуває інтерес до себе.
Ц – цікавтеся друзями дитини: запрошуйте їх до себе в гості, дізнавайтеся про їхні захоплення, погляди на життя.
Ч – частіше допомагайте дитині виконувати доручену справу, але не виконуйте її замість неї.
Ш – шум – це ворог здоров’я людини, бережіть спокій дитини.
Щ – щастя і радість дитини наполовину в ваших руках.
Ю – юнацький вік – найкращий період житті дитини, згадуйте себе в цьому віці.
Я – якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, порядною, люб’язною, правдивою, ставилася до всіх із любов’ю, – дотримуйтесь цих порад самі!

ВМІННЯ ОЦІНЮВАТИ ШКІЛЬНІ УСПІХИ СВОЄЇ ДИТИНИ
Поради батькам

Як ставитися до шкільної оцінки!? Треба навчитися  відноситися так, щоб ваше ставлення позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її.



Правило 1. Заспокойтеся… Сконцентруйте свою увагу на диханні: один… два… десять… відчуйте спокій, рівновагу. Згадайте про свої колишні «успіхи», «постійте в черевиках» своєї рідненької дитини. А ось тепер можна починати розмову, а може… тільки послухати дитину, співчуваючи її бідам, а може… допомогти розібратися у складній теоремі, а може… Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні – все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути на гальма.
Правило 2. Не поспішайте... Як правило, батьки очікують від дитини всього і негайно. Вимагають швидких успіхів, іноді не отримують їх, але при цьому не уявляють, як нашкодили. Буває дитина за примушенням батьків стає зубрилкою і ненавидить школу, а може… і батьків.
Правило 3. Любіть свою дитину, не зважаючи на її успіхи в школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою у собі та долати невдачі.
Правило 4. Погана оцінка – достатнє покарання для дитини, тому не допустимо двічі карати за одні й ті ж самі помилки. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Порадьтеся з дитиною, які із шкільних труднощів найзначущіших для неї самої і почніть їх поступово ліквідувати.
Правило 6. Головне: хваліть – дитину, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 7. Пам’ятайте, що сьогоднішня оцінка дитини має бути порівнена з її вчорашніми успіхами, а не державними нормами оцінювання, або з успіхами інших дітей.
Правило 8. Не скупіться на похвалу! Будуючи стосунки з дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки. Кожну дитину завжди є за що похвалити.
Правило 9. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 10. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.
Правило 11. Не забороняйте дитині займатися улюбленою справою (хобі), навіть коли вона не встигає за шкільною програмою. Це ниточка, за яку можна витягнути дитину до активного життя та навчання.

Для того, щоб правила були ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина має бути не об’єктом, а співучасником своєї оцінки.

ВІЗЬМІТЬ ДО УВАГИ
Звернення до дитини
 
-      Давай-но вирішимо разом…
-      Як ти гадаєш?..
-      Наш любий…
-      Це ти добре придумав…
-      Ми такі вдячні долі, що ти в нас є…
-       Упевнені, що ти зможеш…
-      Тобі добре вдається…
-      Ми знаємо, що ти розумний…

Заборонені звернення до дитини

-  Ну скільки разів тобі повторювати?
- Сказано тобі – зроби!!!
- Ти що, не розумієш?..
- У всіх діти як діти, а ти…
- За що нам така кара…
- Не лізь, коли не можеш зробити…
- І в кого ти такий вдався?..
- Невже тобі важко запам’ятати, що…

Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти.
Якщо дитина росте у ворожості, вона вчиться агресивності.
Якщо дитину висміюють, вона стає замкнутою.
Якщо дитина росте у докорах, вона вчиться жити з почуттям провини.
Якщо дитина росте в терпимості, вона вчиться приймати інших.
Якщо дитину підбадьорюють, вона вчиться бути вдячною.
Якщо дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою.
Якщо дитина живе в безпеці, вона вчиться вірити в людей.
Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе.
Якщо дитину розуміють, вона вчиться знаходити любов у житті.


Немає коментарів:

Дописати коментар