Довідник вчителя

Вчитель – це не професія,
Вчитель – це покликання!
Практичні поради  для вчителів
Дистанційне навчання – це, насамперед, не про технічні засоби, а про те, як учителю налагодити зв’язок з учнями, підтримати їх і вдало спланувати роботу. Що можна порекомендувати вчителям – “Новій українській школі” розповіла сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз.
ОСНОВНІ ЗАПОВІДІ ВЧИТЕЛЯ 
- Дбай про збереження життя і здоров'я учнів! Люби їх, захищай любов’ю і правдою,
- Будь компетентним, вимогливим, але справедливим учителем.
- Вчитель має право вчити інших до тих пір, поки вчиться сам.
- Доводь свою компетентність і професіоналізм, логічно і доступно викладаючи матеріал.
- Повага і любов до учня – це життєве кредо вчителя.
- Не поспішай виставляти найнижчий бал. Низька оцінка викликає не бажання вчитися, а байдужість.
- Намагайся бачити не в цілому клас, а кожного учня, розуміти його настрій, психологічний і фізичний стан.
- Поважай думку учня. Не нав'язуй своєї точки зору, бо вона може бути хибною.
- Не принижуй гідність учня, бо він відповість тобі тим самим.
- Уважно слухай свого учня, цим самим ти навчиш його слухати.
- Конфлікт з учнями краще недопустити, ніж успішно його вирішувати.
- Кожна дитина – неповторна особистість, знаходь підхід до кожної.
- Учні і вчитель – співучасники навчально-виховного процесу, тому дорожіть товариськими відносинами.
- Мова – обличчя душі вчителя, умій спілкуватися як з учнями, так і з їх батьками.
- Свій поганий настрій залишай за дверима школи.
- Формуй пізнавальні інтереси дітей.
- Помилився – вмій професійно вирішити цю проблему.
- Бійся байдужості, згаслого погляду дитини.
- Вчитель, який володіє чутливістю до духовного світу учня – не підвищує на нього голос. Умій володіти своїм емоційним станом.
- Намагайся зрозуміти мотив поведінки учня.
- Не затримуй учнів на уроці після дзвінка.
- Слідкуй за своїм зовнішнім виглядом: учитель – це взірець для учнів.
Подорожуй з дітьми по Країні Знань з усмішкою на устах і любов'ю в серці!

ЯК НАЛАГОДИТИ ДИСЦИПЛІНУ НА УРОЦІ
шпаргалка для вчителя

Проблема дисципліни на уроці хвилює як вчителів-початківців, так і педагогів зі стажем

ü Приходьте в кабінет заздалегідь, переконайтеся, що все готово до уроку. По дзвонику заходьте у клас після учнів.  Привчіть їх до того, щоб вони вітали вас організовано.
ü Не гайте марно час на пошуки сторінки свого предмета в класному журналі: її можна приготувати на перерві.
ü  Починайте урок енергійно.
ü Зробіть чітке розмежування всіх етапів уроку. Виділіть організаційний момент, озвучте перед учнями цілі і завдання уроку. Чіткий поетапний розподіл часу на уроці спонукає учнів відповідальніше ставитися до навчання.
Пам'ятайте: паузи, повільність, байдикування – знищувачі дисципліни.
ü Зробіть різноманітними методи й засоби навчання на уроці. Що цікавіший урок, то менше часу залишається учням для іншого. Ефективним способом плідної навчальної діяльності є групова творча робота. Намагайтеся залучити до роботи на уроці всіх учнів, не обмежуйтеся спілкуванням лише з тими, хто добре вчиться.
ü Поважайте особистість дитини. Не вживайте принизливих слів і дій щодо учнів, які порушують дисципліну. Ваше завдання – бачити особистість в кожному учневі, нехай він навіть запеклий хуліган або двієчник. Відчуваючи, що їх поважать, такі діти зазвичай намагаються відповідати очікуванням учителя й добре поводяться.
ü Звертайся з проханнями і запитаннями частіше до тих учнів, які можуть займатися на уроці сторонньою справою.
ü Проводьте урок у тиші. Якщо хід уроку несподівано порушено, якщо учні заважають вам вести урок, ніколи не проводьте його далі серед галасу. Зупиніться… Сядьте… Уважно подивіться на дітей… Почекайте… Зробіть паузу... Коли в класі настане тиша, спокійно поясніть, що ви не вестимете урок далі, поки не буде ладу. Зазвичай це діє.
P.S. Правило двох хвилин. Можна, звісно, уявити собі зовсім фантастичну ситуацію: учні ідеально дотримуються правил, що встановлені на уроці. Але є діти, яким зазвичай важко всидіти на місці впродовж 45 хвилин у ролі розумних слухняних учнів, їм хочеться потягнутися, розім'ятися, зробити ковток води або щось терміново повідомити приятелеві. Як повестися в цій ситуації? Домовтеся, якщо у вас не виникне зауважень до класу, то ви як учитель подаруєте їм 2 хвилини вільного часу наприкінці уроку, які вони можуть використати як завгодно – підвестися, походити, поговорити… Але тільки… впродовж 2 хвилин.
ü Завершуйте урок спільною оцінкою роботи класу та окремих учнів. Мотивуючи оцінки знань учнів, додавайте своїм словам ділового і зацікавленого характеру. Хай учні відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся відзначити позитивне в роботі недисциплінованих школярів, але не робіть це дуже часто і за їхні незначні зусилля.
ü Завершуйте урок із дзвінком, стримуйтеся  від зайвих зауважень.

Пам'ятайте: налагодження дисципліни за допомогою чужого авторитету не принесе вам користі, а швидше зашкодить. Краще звертатися за підтримкою до класу.


Немає коментарів:

Дописати коментар