Слова допомагають: як вчителям і батькам підтримувати дітей під час війни |
День щастя: вправи та лайфхаки для щастя на кожному уроці |
ДОВІДНИК підтримки учнів для класного керівника |
Збірник технік та ігор «Психологічний рюкзачок» |
Практичні поради для вчителів Дистанційне навчання – це, насамперед, не про технічні засоби, а про те, як учителю налагодити зв’язок з учнями, підтримати їх і вдало спланувати роботу. Що можна порекомендувати вчителям – “Новій українській школі” розповіла сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз. |
ОСНОВНІ ЗАПОВІДІ ВЧИТЕЛЯ
- Дбай про збереження життя і здоров'я учнів! Люби їх,
захищай любов’ю і правдою,
- Будь компетентним, вимогливим,
але справедливим учителем.
-
Вчитель має право вчити інших до тих пір, поки вчиться сам.
- Доводь
свою компетентність і професіоналізм, логічно і доступно викладаючи матеріал.
- Повага і
любов до учня – це життєве кредо вчителя.
- Не
поспішай виставляти найнижчий бал. Низька оцінка викликає не бажання вчитися, а
байдужість.
- Намагайся
бачити не в цілому клас, а кожного учня, розуміти його настрій, психологічний і
фізичний стан.
- Поважай
думку учня. Не нав'язуй своєї точки зору, бо вона може бути хибною.
- Не
принижуй гідність учня, бо він відповість тобі тим самим.
- Уважно слухай свого учня, цим самим ти навчиш його
слухати.
- Конфлікт з учнями краще недопустити, ніж успішно його
вирішувати.
- Кожна дитина – неповторна особистість, знаходь
підхід до кожної.
- Учні і вчитель – співучасники навчально-виховного
процесу, тому дорожіть товариськими відносинами.
- Мова – обличчя душі вчителя, умій спілкуватися як з
учнями, так і з їх батьками.
- Свій поганий настрій залишай за дверима школи.
- Формуй пізнавальні інтереси дітей.
- Помилився – вмій професійно вирішити цю проблему.
- Бійся байдужості, згаслого погляду дитини.
- Вчитель, який
володіє чутливістю до духовного світу учня – не підвищує на нього голос. Умій
володіти своїм емоційним станом.
- Намагайся зрозуміти мотив поведінки учня.
- Не затримуй учнів на уроці після дзвінка.
- Слідкуй
за своїм зовнішнім виглядом: учитель – це взірець для учнів.
Подорожуй з дітьми по Країні Знань з усмішкою на устах і любов'ю в серці!
ЯК НАЛАГОДИТИ ДИСЦИПЛІНУ НА УРОЦІ
шпаргалка для вчителя
Проблема дисципліни на уроці
хвилює як вчителів-початківців, так і педагогів зі стажем
ü Приходьте в кабінет заздалегідь,
переконайтеся, що все готово до уроку. По дзвонику заходьте у клас після учнів. Привчіть їх до того, щоб вони вітали вас
організовано.
ü Не гайте марно час на пошуки
сторінки свого предмета в класному журналі: її можна приготувати на перерві.
ü Починайте урок енергійно.
ü Зробіть чітке розмежування всіх
етапів уроку. Виділіть організаційний момент, озвучте перед учнями цілі і
завдання уроку. Чіткий поетапний розподіл часу на уроці спонукає учнів
відповідальніше ставитися до навчання.
Пам'ятайте: паузи, повільність, байдикування –
знищувачі дисципліни.
ü Зробіть різноманітними методи й
засоби навчання на уроці. Що цікавіший урок, то менше часу залишається учням
для іншого. Ефективним способом плідної навчальної діяльності є групова творча
робота. Намагайтеся залучити до роботи на уроці всіх учнів, не обмежуйтеся
спілкуванням лише з тими, хто добре вчиться.
ü Поважайте особистість дитини. Не
вживайте принизливих слів і дій щодо учнів, які порушують дисципліну. Ваше
завдання – бачити особистість в кожному учневі, нехай він навіть запеклий
хуліган або двієчник. Відчуваючи, що їх поважать, такі діти зазвичай
намагаються відповідати очікуванням учителя й добре поводяться.
ü Звертайся з проханнями і
запитаннями частіше до тих учнів, які можуть займатися на уроці сторонньою
справою.
ü Проводьте урок у тиші. Якщо хід
уроку несподівано порушено, якщо учні заважають вам вести урок, ніколи не
проводьте його далі серед галасу. Зупиніться… Сядьте… Уважно подивіться на
дітей… Почекайте… Зробіть паузу... Коли в класі настане тиша, спокійно
поясніть, що ви не вестимете урок далі, поки не буде ладу. Зазвичай це діє.
P.S. Правило двох хвилин. Можна, звісно, уявити собі зовсім фантастичну ситуацію: учні ідеально
дотримуються правил, що встановлені на уроці. Але є діти, яким зазвичай важко
всидіти на місці впродовж 45 хвилин у ролі розумних слухняних учнів, їм
хочеться потягнутися, розім'ятися, зробити ковток води або щось терміново
повідомити приятелеві. Як повестися в цій ситуації? Домовтеся, якщо у вас не
виникне зауважень до класу, то ви як учитель подаруєте їм 2 хвилини вільного часу наприкінці уроку, які вони можуть
використати як завгодно – підвестися, походити, поговорити… Але тільки…
впродовж 2 хвилин.
ü Завершуйте урок спільною оцінкою
роботи класу та окремих учнів. Мотивуючи оцінки знань учнів, додавайте своїм
словам ділового і зацікавленого характеру. Хай учні відчують задоволення від
результатів своєї праці. Намагайтеся відзначити позитивне в роботі
недисциплінованих школярів, але не робіть це дуже часто і за їхні незначні
зусилля.
ü Завершуйте урок із дзвінком,
стримуйтеся від зайвих зауважень.
Пам'ятайте: налагодження
дисципліни за допомогою чужого авторитету не принесе вам користі, а швидше
зашкодить. Краще
звертатися за підтримкою до класу.
Немає коментарів:
Дописати коментар